30 juli 2012

Bra ridet Sverige!

Ridsport är en sjukt underskattad sport, har alltid varit och kommer nog alltid att vara. Jag älskar allt som har med hästar och göra och en av mina drömmar som liten var att bli en känd ryttarinna i hoppning. Fälttävlan är som jag skrev förut en av världens farligaste sporter där häst och ryttare ska genomföra 3 discipliner (dressyr, fälttävlan och banhoppning) där fälttävlan är den tuffaste. Det är där uthålligheten hos både häst och ryttare pressas till det yttersta. Sverige gjorde 5 fantastiska rundor. I nuläget delar Sara Algotsson Ostholt 1:a platsen med tyskan Ingrid Klimke och det svenska laget ligger på 3:e plats bakom Tyskland och Storbritannien. Imorgon avgörs det på banhoppningen! Tyvärr så jobbar jag imorgon och kommer missa den spännande avslutningen.. Men jag känner på mig att Sverige kommer få stå på prispallen!!

Sara Algotsson Ostholt med hästen Wega, från dagens fälttävlan! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här tack!