10 maj 2011

SPANIEN DAG 1, DAG 2 OCH DAG 3!!!!!!!!


hej mina små gullungar! haft en härlig tisdag? jag har då haft det! vädret är verkligen superduperskönt ju! jag hade tänkt vara en snel hest och börja skriva om min resa till spanien samt lägga upp bilder. så här kommer info om de tre första dagarna i spanien. resten kommer någon annan dag! <3

TORSDAG:
första dagen var en lång dag som bestod av två flygresor och väldans mycket väntan. jag har som jag nämnt tidigare inte flugit så mycket så jag var lite nervös inför själva flygningen. men allt gick bara bra! höll dock på att glömma mitt pass på umeå flygplats vid säkerhetskontrollerna men som tur var så kunde en vakt gå och hämta den åt mig. riktigt surt hade det ju varit annars. först flög vi till arlanda, sedan väntade vi där några timmar innan flyget till spanien gick. när vi väl kom fram till madrids flygplats barajas så väntade våra spanjorer på oss! åh va härligt det var att få se gänget och min spanjor celia igen! vi fick skjuts av hennes väldigt trevliga pappa från flygplatsen till hennes mamma som bodde i ett samhälle som heter villalba. även hennes mamma och hunden ralf var mycket snälla mot mig! :) jag under den kvällen umgicks vi med några av hennes vänner, åt en riktigt god middag med hennes mamma samt sov. haha jag var väldigt trött efter den långa flygresan dit.. 

FREDAG:
fredagen spenderades på spanjorernas skola i villalba. det var väldigt intressant att få se hur de hade det där och vi fick träffa många yngre människor som vi snackade engelska och lite spanska med. en väldigt intressant och rolig idag. var dock väldigt trött efter men orkade ändå gå ut på en konsert senare på kvällen med celia och hennes vänner. efter den konserten så vart det en annan bar som vi stannade på en stund. sen vart de sängah!

anna ville inte vara med på bild :(
här var vi iaf och snackade engelska och spanska med spanjorer. väldigt trevligt, höhö. 

deras skola! 
här har ni celias sötnos ralf! gulligullet, saknar dig! :]

LÖRDAG:
under lördagen åkte vi buss i hela 5 timmar! vi stannade på ett ställe och käkade lunch men sjukt jobbigt vare att ba sitta i en buss och dega i 5 timmar. vi åkte buss till den fina staden valencia! hotellet vi bodde på låg dock i ett litet samhälle utanför som heter cullera. riktigt fint var det där och hotellet låg jättenära stranden! 

haha.. stränga regler vare på bussen ;)
en tjur! 
@ hotellrummet. jag delade rum med anna :)
just anlänt till hotellet och det första jag gör är att ta en egopic, så jag alltså..

utsikten från balkongen!
hotellets namn.
jag var riktigt stolt över att jag haffade anna på den här bilden, woho! anna och jag står och väntar på resten av gänget för att gå ner till stranden och käka lunch!

vid stranden. hur fint som helst!!
halva anna, jag, lisa, hanna, terese, madde, ida, elias, naomi, emma och anna!
goa och glada tjejer + elias!
hela det svenska gänget!

spanjorer och svenskar :)
ángel, marta och sara! 
vi käkade lunch på en restaurang vid stranden!
vissa beställde paella! jag åt dock en smarrig pizza istället. 
åh.. jag skulle så gärna vilja bo här, så fint!
innan dessa bilder togs så sköljde en fet våg över mina fötter.. riktigt blöt om fötterna blev jag!

vi gick omkring i roliga butiker vid stranden. hittade ett par fräna glasses. yeeeah..
anna och jag efter att vi hade badat i havet! det var sååå roligt och vattnet var så himla härligt. vågorna gjorde badandet så mycket roligare! :D

efter vi hade badat klädde vi upp oss och åt middag tillsammans vid en restaurang vid stranden! riktigt roligt!
anna, natalia och elena! :)

sedan så drog vi vidare till en klubb där vi dansade och hade skoj i ca en timme. en killarna på klubben blev väääääldigt glada över oss svenska tjejer. haha.. väldigt roligt vare där (:


hoppas ni tycker om mig lite meeeer för att jag äntligen hade tid över för att lägga upp bilder och berätta lite om spanien resan. 
jag saknar spanien, människorna, vädret, villalba, cullera, valencia, madrid och mycket mer väldigt väldigt mycket. men jag vill tillbaka. jag ska tillbaka. 

kommer fler bilder och info om de resterande dagarna någon annan gång. vi hörs, puss!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här tack!