15 feb. 2012

Tillslut kommer allt bli perfekt.


Tjenare. Hade en helt olugn morgon imorse. Vaknade upp 5.00 av att det var kolsvart i hela huset, ingen lampa funkade = strömmen hade gått. Hittade pappa i köket som satt och åt frukost med mobilen som lyskälla, hah. Ström och vatten kom tillbaka efter ca 15 min vilket var skönt. Jag tycker mörker är mycket obehagligt. Morgonens lugna stund varade dock inte länge.. Det tog inte lång stund innan jag råkade hälla mjölk över min iPhone!! Trodde helt seriöst att den aldrig någonsin skulle överleva men vet ni vad, den överlevde mjölkattacken!! Helt sinnes! Senare vare bara att stå ute i snöstormen och vänta på bussjävlen som var sen som vanligt, usch! Förutom dessa dryga händelser så har dagen rullat på ganska bra.. 4 lektioner och 1 prov är gjorda idag, bra jobbat kanske..! Fick skjuts hem av pappa och här hemma har jag gjort så lite som möjligt kan man nog säga. Jag måste ta och skärpa mig med skolarbetet och försöka hålla mitt rum någorlunda städat och fint. Svårt dock när all motivation är som bortblåst och min lathet bara ökar för varje dag som går. Men jag lovar att en ändring ska ske, snart! 

Imorgon då? Skola kanske? Njaa.. Det är någon yrkes mässa på Nolia imorgon som vi (treorna på skolan) ska på 12.30. Och jag har inga lektioner på förmiddagen så jag är typ "ledig" imorgon fast jag ska på mässan och kolla runt lite, se om jag hittar något intressant och sååå.. Jaja, dags att sova kanske, har lovat mig själv att kliva upp tidigt och plugga lite innan jag drar iväg till stan. Godnatt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här tack!