15 apr. 2012

Svaren från frågestunden.



Du vet vem jag är vi känner varandra:) frågar:

1.vilken är din favorit färg?? 
Svar: Min favoritfärg har alltid varit blå! När jag var yngre så tyckte jag att ljusblå och turkos var sjukt snyggt, men nu är det marinblå som gäller! 

2.om du fick önska dig vad du vill vad skulle det vara och varför?? 
Svar: Hmm.. haha svår fråga. Men typ ett eget flygplan så jag kunde resa var jag vill, när jag vill och hur jag vill! Och sedan vore det inte så dumt med några miljoner i respengar så jag kan köpa lite fina saker till mina nära och kära under min resa runt världen!

3.Om du fick ändra vad du vill på din kropp vad skulle det vara?? 
Svar: Jag var nära på att skriva inget men jag har fått för mig att min näsa är stor. Så isf min näsa! 

4.Om du van 1 miljon vad skulle du göra för dom pengarna?? 
Svar: Hmm.. resa och köpa en flashig bil, Lexus ska det vara! 

5.vilket är ditt favoritdjur och varför??
Svar: Det bor en liten hästälskare i mig, så häst är mitt favoritdjur! När jag var yngre gick jag några år på ridskola, blev fodervärd på världens finaste kallblod och skötare på det vackraste halvblodet i det stallet tills jag en dag slutade där och började sköta om hästar i privata stall. Då började jag först som skötare på ett kallblod och när han såldes så började jag sköta om ett fullblod och sist blev jag skötare på ett kallblod här i byn! Efter gymnasiet och när jag skaffat jobb osv. så funderar jag på att börja igen med ridningen!

Grannens hästar för några år sedan. 

6.vilken är din favoritfilm?? 
Svar: Jag har sett alldeles för många filmer för att kunna ge något bra svar på den här frågan! 

7.vilken är din idol?? 
Svar: Njaaah, jag vet inte om jag har någon idol faktiskt. 

8.vad brukar du göra på fritiden?? 
Svar: Allt och ingenting! Nämen oftast så tar jag det bara lugnt här hemma, pluggar, ser serier, går ut på promenader, tränar på gymmet eller är med mina syskon. Sedan så tycker jag om att vara med mina vänner, shoppa och festa också! 
Min vän Lisa och jag i somras, lagomt onyktra och glada! 

9.vilken är din favorit syster?? 
Svar: Håhåhåhå.. Jadu jag har ju några att välja mellan.. Men jag ska vara en sådan där dryg människa och säga att alla mina systrar är mina favoriter! Mina systrar är alla så olika och speciella på sina egna vis och det gör dem till mina favoriter! 

10.vad vill du bli för nått?? 
Svar: En fråga jag har fått så många gånger irl och som jag aldrig har något riktigt bra svar på.. Jag har ingen aning faktiskt! 

du har en jätte fin blogg!!:) kan du hjälpa mig nån gång att göra en header??:)
Svar: Tack sötnos! Ja, det kanske jag kan göra någon gång. :)


Anonym frågar: 

Ett extra rumphål elr en extra näsa på kinden?
Svar: Hahahah, jag skulle nog säga ett extra rumphål, det syns ju inte lika tydligt som vad en extra näsa på kinden skulle göra ;)


Anonym frågar:

När ska du lägga upp bilderna från utlandet?!!
Svar: Jag har lagt upp de 2 första delarna som du kan finna i ett inlägg längre ner samt det andra i arkivet. Jag hade tänkt köra en till del med bilder från min systemkamera och en annan del med bilder från mammas mobil. När dessa delar kommer vet jag inte, men den som väntar på någonting gott väntar aldrig för länge.. ;)

Vem har du bäst relation med i familjen? 
Svar: Jag vet faktiskt inte.. Jag försöker vara neutral och ha en bra relation med alla familjemedlemmar men det har jag märkt vara lite svårt så här på senaste tiden. Men just nu så skulle jag nog säga att jag kommer bäst överens med mina systrar Klara och Ester. De är lätta att umgås med, har asbra humor och de är framför allt glada, roliga och snälla!
Klara i orange mössa och Ester i den rosa mössan! :)

mest minnen med i familjen? 
Svar: Eftersom jag känt min storasyster Agnes längst så är det nog hon jag har mest minnen tillsammans med. Hon tog ofta hand om mig när jag var yngre, läste godnattsagor för mig och lät mig sova i hennes säng när jag var rädd för mörkret och de otäcka spökena. Agnes är inte bara min storasyster utan vi kommer riktigt bra överens och vi var nära vänner en gång i tiden då vi hittade på många olika saker tillsammans.
Jag och min vackra storasyster Agnes! 

roligast minnen med i familjen? 
Svar: Hela min familj är ju som skojsig och jag har ju roliga minnen med alla familjemedlemmar, så jag vet inte! 

Hur tycker du en bästa vän ska vara? 
Svar: Ärlig, snäll, glad, positiv, social, trevlig, tokig och omtänksam!  

vem är din bästa vän? 
Svar: Jag tror inte jag har någon bästa vän. Men jag har några guldklimpar till vänner som jag älskar så mycket och som jag inte tänker släppa i första taget! 

Fin blogg du har, hur får du alltid headern så bra?:)
Svar: Tack så mycket! Alltid och alltid.. mina första headrar var fula som stryk, haha.. men efter några år så blir man lite vassare på den delen. Den header jag har nu är gjord i GIF-format i photoshop CS4 och den var inte alls krånglig eller svår att göra. Bara man har en liten aning om hur slutreseultatet ska bli så brukar det oftast bli bra! Men övning ger färdighet, helt klart! Ett tips är att kika på youtube tutorials för att kanske lära sig lite tricks eller så.. 

Tack för de roliga och intressanta frågorna! Jag har märkt nu att frågestund inte är min grej men det var kul att testa på ändå! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här tack!