12 maj 2012

Kurs hela dagen!

Hejsan! 
Hela dagen har jag spenderat i en stor aula med andra medlemmar av skoltidningen som håller på att sakta skapas på skolan. Vi har varit på en kurs där en man har föreläst om och gått igenom Adobe InDesign. I över 6 timmar har vi lärt oss hur man kort och gott gör en tidning, vilket är väldigt praktiskt med tanke på att det är en skoltidning vi håller på med att göra. Imorgon är det kurs igen och då ska han (föreläsaren) gå igenom lite mer om InDesign och sedan blir det Photoshop och ev. Illustrator också. Sedan efter imorgon har jag gått en utbildning i dessa program och kan alltså ha med det i mitt CV om jag så vill, bra va!? Den här utbildningen kostar över 20.000 kr per person så det är en väldigt påkostad och bra utbildning och mannen som håller i den för oss kan sina saker kan jag lova!

Nu ska jag plugga och lite senare blir det att varva plugg med att kolla på hockey. Ha de bra! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här tack!