9 aug. 2009

stockholm!

omg!
fredag - åkte till stockholm mitt på dan och kom fram runt halv tio på kvällen. under resan dit så va familjen båda glad, arg, sur, ledsen osv.. riktigt drygt vare. vi bodde iaf i bro hos eva-lena och oskar och deras 4 barn. deras hus va asfint och jag och dagny fick bo i deras garage. och där hade vi eget badrum och till och med en asfet tv, fast den funkade iofs inte.. men iaf.. jag och dagny skrämde upp oss lite och sådär under natten. de lät t.ex. som att de va nån i kylskåpet och de såg ut som att nån satt i hallen.. huwa.. men vi lyckades somna ändå, hehe.

lördag - jag och dagny blev väckt klockan tio av mami. då åt vi frukost, fixade oss, kollade på lite skogshuggning (heheh), bestämde vad vi skulle göra den dan med familjen osv.. de blev bestämt att vi skulle på skansen ist för gröna lund.. eftersom eva-lena hade varit på grönan nån dag innan och hade köat i flera timmar. och de lät bara drygt. så då när vi blev klara med allt och alla satt i bilarna så for vi iväg mot stockholm. vi snurrade omkring där ett tag och letade p-platser tills vi till slut hittade några. sen så gick alla till skansen. de va min familj på 9 pers och eva-lena och oskar och deras 4 barn. så vi var totalt 15 pers.. 12 barn och 4 vuxna. när vi va där på skansen så blev en del av de yngre barnen griniga och grät och skrek asmkt. de va bara jobbigt. -.- men jag överlevde och hade ändå ganska skoj där. de va bara roligt att få göra nåt med hela familjen. efter att vi hade varit på skansen så gick vi omkring i stockholm och kollade runt lite. sen så blev de hemfärd till bro igen. när vi kom hem dit så käkade vi go middag och papi hade tidigare under dagen gått fram till killen som höll på att hugga ner träd på en tomt som han köpt och frågade om han behövde hjälp. killen hade tydligen lånat en bok och läst om hur man fäller träd och eftersom pappa är en "skogshuggare" så hjälpte han förstås till. killen och hans familj blev superglada och väldigt tacksamma. pappa tyckte bara att de va kul att få jobba lite. mamma, eva-lena och oskar gick också ut dit så då fick jag passa deras lilla barn elsa. hon är ett år och är HUR GULLIG SOM HELST! seriöst man blir nästan lycklig av att se på henne. jag, elsa och 9 andra barn (varav 3 va kompisar till eva-lenas barn, maja) satt och såg på kenny starfighter. hehe. sen när alla kom in igen så gick jag ut till garaget och la mig och lyssnade på musik tills dagny kom. den här natten så "spökade" det också! när vi satt i våra sängar och snackade så började plötsligt duschen gå igång! fett läskigt! ;o men vi somnade även den natten.

söndag - jag och dagny blev väckt av AGNES typ runt nio. vi åt frukost och satte oss utanför deras hus i solen och kollade på när pappa, oskar och den där killen höll på att fälla träd. killen (tommy) klättrade upp i träden och knöt fast ett rep som de sedan fäste i oskars bil. när pappa höll på att fälla träden så körde oskar bilen så att trädet skulle falla "rätt" och inte över nåt hus eller nåt. de höll dom på med till klockan elva och då gick vi ner och badade lite och sen så gick vi tillbaka till deras hus och fikade samt sa hejdå. sen så blev de hemfärd till bästaste långed! vi överlevde även den bilfärden fast det var mycket skrik och bråk i bilen.. när vi kom till nordmaling så for vi till pappas morbror paul och hans fru sonja. för de hade tagit hand om våran fina diva över helgen. diva blev överlycklig när vi kom för att hämta henne och hon kunde nästan inte ens sluta hälsa på oss. diva hade skött sig superbra och hade varit jättesnäll. men de är hon alltid. sen när divis också va i bilen så for vi äntligen hem. <3

btw!
eva-lena och oskar frågade jag, agnes och dagny om vi ville flyga ner till dom nån dag och bo där några dagar! då skulle vi få va ännu mer i stockholm och sådär. de blir säkert askul!

bilder kommer imorgon!
pussarokramar<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här tack!