23 apr. 2011

BILDER FRÅN STUGAN.


här kommer då en förhoppningsvis efterlängtad bildbomb! det tog ett tag att ladda upp bilderna för internet här hemma är aaaaaaaassegt. så jag hoppas ni är nöjda! 

jag hade en heeeelmysig och rolig dag och kväll i stugan. det är så himla lugnt och fint där, älskar det! vi satt ute i solen, lagade mat, gick ut på promenader, räfsade en del av gården, grillade och hade det mysigt vid elden, såg film, spelade skogspelet och mycket annat! 

direkt när vi kom fram till stugan så tände vi massvis med ljus och hade det riktigt gött. 
köket. väldigt gammaldags men ändå mysigt! 
buspojkarna mattias och ragnar hade med sig cyklarna.
jag och pappa sitter ute och filosoferar.
mattias, ragnar, pappa och jag!
fina ester!
jag med en mattias mellan benen. hahahah, märkte det först när jag såg bilden, läskigt. 
eftersom det är påsk så pimpade pappa cyklarna med lite påskpynt!
kortsidan på stugan.
vi gick en tur på markerna och tittade på tallar och annat. fin utsikt över sjön (nu täckt av is) är det här. riktigt vackert är det på sommaren. 

sedan tog vi oss en promenad längs den minimala vägen, hälsade på kuno och fotade töntiga bilder. hoho. 
ester chillerillar på en fet sten. 
blommis :]
fina lillebror!
ester och jag. haha har ingen aning om vad vi höll på med. 
som sagt så hade vi ljus lite här och där i stugan, så mysigt!
när solen började gå ner och det började mörkna lite ute så gjorde vi upp en fet eld och satt där och myste. jag hade en påse med favvo chipsen samt påskmust. det är ju påååsk!

mysig eld.
här skulle vi ta en seriös bild. och det gick ju inge vidare som ni kan se. jag började asgarva direkt.
fina pojkar!
ett ord: kärlek.
här vare mörkt, haha. hon har lärt sig cool-posen också ;)
pappa kirrade aslånga grillpinnar för vi satt så långt bort från elden (det blev så jäkla varmt). sååå vi grillade lite korv och hade det rätt gött här under den här bilden. 
vi satt ute vid elden i nästan två timmar. vi pratade, berättade varsin historia, sjöng töntiga sånger och lekte en skum lek som min lillebror styrde över. riktigt mysig kväll! 

sedan gick vi in och de mindre fick gå till sängs. jag och pappa satt dock uppe och såg en awesome film som hette "defiance" innan även gick till sängs. 

efter att ha "sovit ut" (sov till 9) så käkade vi frukost och spelade skogspelet! jag vann nästan (snubblade på mållinjen kan man säga) och ester tog hem vinsten..  
den som vinner får ta nå spec kort och om jag hade vunnit så hade jag lätt valt den här. fatta ballt att bli kallad "store segrare" hela dagen. ester valde dock nåt annat kort, tråkmåns. 
innan vi åkte hem tog jag ett sista kort på stugan och lekstugan. "hejdå fina mjösjö stuga!" kan vi ju inbilla oss att jag sa. 

sådärja, äntligen var det här gjort. nu ska jag leta efter min mobil som har smitit iväg, hörs sen!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här tack!