31 aug. 2011

VÅRDCENTRALEN.

minns ni mina utslag jag visade igår kväll? dom har förökat sig!! imorse när jag vaknade hade jag fått utslag i handflatorna och det svider och är väldigt känsligt där nu.. var inte skönt alls att duscha för det bara sved i handflatorna och under fötterna! igår kliade det under fötterna och idag kan jag knappt gå.. gör förjävligt ont alltså.. mamma ringde vårdcentralen och jag fick tid 07.45. efter bara en liten snabbtitt gick sköterskan och hämtade nån kortisontablett som jag fick äta och hon smörjde även in fläckarna/prickarna med kortisonsalva. jag ska även käka loratadin (allergi medicin) tills utslagen åker bort. och ja, det är nässelutslag som jag har fått. 

idag stannar jag hemma från skolan. känns inte kul att knappt kunna gå eller ens hålla i någonting i händerna för att det svider och gör ont. så jag ska se filmer och hänga med lillasyster ester som också är hemma idag. 

inte fräscht precis och ont gör det också.. men ni ska ba se mina lår och överarmar, där är det prickigt! ;o




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här tack!