15 maj 2010

iron man äger.

sidan som jag ser serier på fuckade upp sig sååå.. jag såg på IRON MAN ist!

haha, jag tyckte den ägde som fan! så himla grym snubbe asså. och jag fick värsta pluggtänket också. låt mig berätta :]  :

tony stark skapade vapen för att skapa fred i världen eller i USA, alltså kanske för att skrämma sina fiender med vapnen och visa att USA är ett stort land rikt på vapen som på kalla kriget då det var kapprustning osv.. men sedan så insåg han att det inte alls hjälpte att bygga feta vapen för att skapa världsfred utan det blev raka motsatsen.. terroristgrupper använde hans vapen till att skada de civila och de oskyldiga.. och tonys typ kollega obadiah försökte att övertala honom att ha kvar vapen industrin eftersom att han tjänade på det för han brydde sig inte ett skit om de civila som blev dödade av vapnena. så. att ha kärnvapen skapar inte världsfred, utan min åsikt är att det är ett hot mot den. om ett land har väldigt mycket kärnvapen (som USA) så kanske de andra länderna blir rädda och gör allt de kan för att även de ska få så mycket kärnvapen för att de ska kunna försvara sig ifall USA går till anfall. till slut så kanske det blir ett kallt krig (eller ett riktigt) igen med en fet kapprustning mellan länderna (främst de största länderna). och jag tycker att kärnvapen är sååååå himla onödigt också. för att göra dem så använder de så himla mycket pengar och resurser som de kan lägga på annat. till exempel så skulle säkert de fattiga bli väldigt glada om de fick mera mat och pengar. och om dessa kärnvapen skulle avfyras eller explodera så skulle världen ta en väldigt stor skada. människorna runt omkring, de civila och oskyldiga, skulle dö. miljön skulle ta en väldigt stor skada och områdena runt omkring skulle även de bli förstörda.
men jag tror även att det kan vara lite av båda.. eftersom vem vet.. det kanske inte alls blir så som det blev i filmen, utan de andra länderna kanske blir väldigt avvaktande och backar ist för att bygga egna kärnvapen. men om de länderna gör så så kanske det finns en risk att USA tar över hela världen!? haha.. eller så får USA alldeles för mycket makt och börjar bestämma mera och sedan, då, tar de över världen.

hihi.. det här ska jag skriva nu som svar på min seminariefråga :] 

iron man är en sjuuuukt bra film kort sagt ^^ 



bort med alla dumma vapen och börja kramas ist. pusshej :]







1 kommentar:

Kommentera här tack!