10 apr. 2011

the day.

hej! jag kom hem för ett tag sedan och jag hade väldans roligt med mina fina vänner! vi pratade om gamla goa tider (artedi-times), käkade asgod mat på "la casa mia", köpte godis och traskade omkring i nordmaling. när vi skulle gå tillbaka till beas hus så fick vi syn på en äldre kvinna som ramlade omkull med sin cykel flera gånger. då gick vi och en annan kvinna dit och hjälpte henne upp på benen. hon var väldigt berusad och kunde knappt stå på benen så då hjälpte vi henne hem. "vilka underbara medmänniskor ni är" sa hon ett flertal gånger och kramade oss innan vi lämnade henne i hennes lägenhet. jag tycker det är ganska självklart att man ska hjälpa andra som har problem, är i knipa eller något sådant. sen så märker man ju att det verkligen uppskattas också. att hjälpa andra, oavsett om man känner dom eller inte, är väldigt viktigt tycker jag. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera här tack!